14 October, 2007

"Att nåt så nära kan vara så långt bort"

På onsdag kan Sverige bli klara för EM, efter segern mot Lichtenstein igår är det nära, nära till Schweiz och Österrike nästa sommar. Det känns tryggt. Mer nervös är jag för lottningen senare i höst. Om Sverige får spela gruppspelet i Zürich, Bern, Basel eller till och med Genève så lovar jag att jag kommer vara på plats med svenska flagga i högsta hugg. Wien är däremot långt, långt iväg. Hade verkligen varit sjukt roligt att kunna vara riktigt, riktigt på plats.

Så håll tummarna allihopa, så lovar jag att det finns gott om sängplatser hos oss nästa sommar!

Nu bär det av till Yngsjö för att fira mormors 70-års dag. Ett giganstiskt smörgåsbord ska intas och av erfarenhet vet jag att det kommer att bli till att rulla hemåt efteråt. Mätt som aldrig förr.

No comments: