18 March, 2009

När jag blir stor ska jag rädda världen

Jag är ganska naiv. Jag är övertygad att jag kan göra skillnad, och det är därför jag läser på Chalmers, det är därför jag skriver den här bloggen och det är därför jag är med i Centerpartiets Ungdomsförbund. Jag vill rädda världen, det är svaret jag ger dem som undrar vad jag vill bli när jag blir stor.

Räddavärldeningenjör
.

För mig handlar det inte om att jag vill bli politiker. Det handlar om att ha en plattform där jag får debattera, vässa mina argument och hitta nya infallsvinklar på gamla problem. Det handlar om alla fantastiska människor som gör att det känns värt att gå till varenda möte, ringa alla telefonsamtal och bära runt på min papperskasse med CUF-material till alla skolor.

Och framförallt handlar det om att jag har en kanal för alla mina idéer om hur världen ska kunna räddas på bästa sätt. Om man är miljöingenjör, brinner för energifrågor och har hållbar utveckling högst upp på sin önskelista så känns målet lite närmare när man är omgiven av underbara människor som brinner för samma sak och när man är ett telefonsamtal från miljöministern.

Vill du rädda världen med mig? Bli medlem genom att Sms:a CUF till 72 550

2 comments:

Brave new world said...

hehe helt rätt :) va kul du skriver. jag kanske hinner rädda världen före dig.

Ida Karlsson said...

Tack ;) och vad skönt att det finns fler där ute som vill rädda världen!