06 May, 2009

David Brent och uppladdning inför imorgon!

Sitter och lyssnar på min brittiske föreläsare i Strategic Management - som har läskigt många drag av David Brent i The Office. Han har redan hunnit prata om två av sina exfruar och sin Porsche och klockan är inte ens halv nio!

Själv njuter jag av att min Andreas är hemma den här veckan och laddar inför partistämman som börjar imorgon. Jag kommer att kämpa stenhårt för att Centerpartiet ska gå mot en miljöpolitik som är mer solidarisk med övriga världen och som är mer inriktad på teknikutveckling - med ett perspektiv som stäcker sig fram mot nästa sekel.

Jag kommer att argumentera för en positiv inställning till GMO och ett avskaffande av elcertifikatsystemet (eller åtminstone att systemet inte ska utökas och krascha den tyska solcellsindustrin). Dessutom hoppas jag att vi ska lägga större vikt vid effektiviseringsfrågan - speciellt då det kommer till byggbranschen. Där finns stor potential!

Jag hoppas vi ses i helgen, och att jag får lite hjälp i talarstolen ...

2 comments:

Gabriel Bergin said...

Du kan lita på mig, jag tar vid där du lämnar. Ge mig bara en lite handbok i miljöpolitik à la Ida så ska allt bli bra!

Karl Malmqvist said...

Och jag hjälper gabriel med att fylla på med whiskey eller vad som nu kan behövas för att han ska kunna vara igång natten lång!