13 April, 2009

Jag och jetsetsvenskar i Verbier ...

Tillbaka i Zollikon efter sex underbara dagar i Verbier. Strålande sol, 18 grader varmt och fantastisk skidåkning - även för mig som var minst sagt ringrostig när jag gav mig ut i backen för första gången på sex-sju år (jag räknar inte med Mössebergsbacken i Falköping).

Och inte bara skidåkningen är rolig i Verbier; minst lika underhållande är det att iaktta alla alldeles för rika människor. Stureplanssvenskar blandat med brittiska femåringar som är mer välartikulerade än jag någonsin kommer att bli (och som av någon underlig anledning går på "under water training" på eftermiddagarna). Tur i alla fall att man vant sig vid schweiziska prisnivåer, att komma som "vanlig" (läs: ej champangesprutande) svensk till mataffären i Verbier kan ju annars kanske bli något av en chock ...

Hur som helst, jag hade en underbar vecka med Andreas, Jonas och Lars som snällt väntade på mig när pucklarna blev för många och för stora. På söndag bär det av hem till Sverige, skola och EP-valskampanj.

No comments: