28 September, 2007

Bror, Schweiz och bokmal i exil

Full fart framåt. Idag fyller lillebror (som nu är stor) 20. Big day. Detta ska givetvis firas. Sen är det massor som ska skrivas till vår underbara tidning Verto. Glöm inte att söka till Redaktionsrådet! Vi behöver fler engagerade, taggade CUF:are med pennan i högsta hugg!

På söndag sedan så bär det av ner till det förlovade landet, Schweiz, igen. Underbart att få uppleva lite höst där nere, få jobba lite och träffa alla underbara vänner igen! Två veckor kommer jag och Andreas vara där nere innan vi kommer tillbaka till Sverige igen och får bita i det sura äpplet efter att ha försakat skolan i två veckor. Men vad gör man inte för att få ytterligare några fina, schweiziska idéer att sätta tänderna i under CUF Göteborgs sakpolitiska diskusionskvällar under hösten.

Jag vågar nästan utlova minst en ny Schweiz-motion till nästa stämma ..

Sist men inte minst så är det ju även bokmässa i Göteborg i helgen, så där mysigt och höstigt. Speciellt för mig som är lite av en bokmal i exil. Älskar böcker, men har för lite tid. Dessutom har Chalmers förstört det där med bokglädje för mig nu. De roligaste böckerna jag har läst de senaste två åren har handlat om byggnadsmaterial och geoteknik. Men inspiration behöver man alltid och därför ska jag ta mig tid att gå runt och mysa lite på svenska mässan i helgen.

No comments: