29 September, 2007

Bokmässans skörder

Fick med mig fem böcker hem från bokmässan. Lovar att ge mitt utlåtande då de är färdiglästa (tiden för detta kan variera mellan två dagar och två år). En salig blandning blev det i alla fall:

Kyoto och fjärilarna - en klimatthriller av Lennart Ramberg. Klimatdebatten ur en annan synvinkel har man sagt. Vi får väl se.

Våld, en historia av kärlek - av Joyce Carol Oates, en av favoritförfattarna vars språk är så underbart att man nästan tappar andan i vissa av hennes böcker. Läs Blonde!

Montecore, en unik tiger - av Jonas Hassen Khemiri. Är sjukt nyfiken på honom. Har liksom legat i min "läsdvala" medan han har slagit igenom.

Ett tal till min systers bröllop - av Linda Skugge. En av dem som väckte mitt feminismintresse med Fittstim för sådär jättelängesen, kan fortfarande inte låta bli och läsa hennes böcker. Brukar bli sådär härligt, upplyft förbannad.

Könskrig, hur vi delas upp och hur vi hör ihop - samlingbok med flera olika skribenter, kända och okända. Spännande.

Sowieso, nu ska jag återgå till packning. Schweiz imorgon. Underbart. Kanske kan jag redogöra för en av böckerna när jag kommer hem om två veckor.

No comments: