09 June, 2008

Tillbaka!

Efter några månaders uppehåll så kommer jag nu tillbaka till bloggandet med målsättningen att hålla i lite längre denna gång. Mycket har hänt sedan senast, och jag är tillbaka i Zürich igen för att tillbringa sommaren här, precis som två år tidigare. Tänkte ge en kortfattad resumé av det senaste halvåret:

- Jag har lyckats ta mig igenom en termin till i skolan, och är nu klar med kandidatutbildningen (3 år). Det hela avslutades förra veckan med att mitt kandidatarbete Uthålligt byggande - framtagande av fyra indikatorer för ett hållbart byggande och tillämpning av dessa på två projekt i Göteborgsområdet lämnades och presenterades. Det har varit ett fantastiskt roligt arbete och enligt vå handledare kommer det att bli en bestseller (dock tveksamt inom vilka kretsar ..)

- Jag har hunnit med två veckor i Zürich över påsk och en vecka i New York (vilken underbar stad!). Nu är jag dessutom tillbaka i Zürich, mitt i EM-hetsen. Underbart.

- CUF Göteborg har valt ny distriktsstyrelse, och jag har blivit vald till ordförande eftersom vår fantastiska Karin Fälldin lämnar oss för pojkvän och jobb i Örebro. Jag ser verkligen framot att starta upp arbetet med den nya styrelsen i höst. Det har också varit stämma i Jönköping, en fantastisk sådan, med härliga debatter och bra (oftast) beslut.

Jag önskar er varmt välkomna tillbaka till min blogg, och utlovar en salig blandning av EM (svårt att låta bli när man är på plats), politik och husbyggande.

No comments: