04 November, 2007

Klipp-och-klistra tiden är förbi

Har ägnat lördagseftermiddagen åt lite gammalt hederligt pyssel. Jag, Karin, Karin och Linda träffades på expen vid tolv för att förbereda för Global Forum som är en stor mässa i Göteborg imorgon. Vi skulle samla ihop lite material, kopiera lite och fixa postern till våran flaggtävling som vi ska ha vid CUF:s bord.

Det var dock lättare sagt än gjort. Vi konstaterade snabbt att man var bättre på att klippa och klistra när man gick på dagis än vad man är nu. Man har helt tappat stinget. Jag vill dessutom dra mig till minnes att när jag slutade på dagis så fick man mad sig en liten tavla med saker som man gillade att göra, och jag fick en med just sax, papper och klister. All denna talang var dock som bortblåst.

Som tur var fick jag precis ett meddelande från den ena Karin att hon gjort om postern och att den nu var mer mellanstadie än dagis. Tack gode gud, morgondagen är räddad.

No comments: