05 September, 2010

Två veckor kvar till val - uppdatering

Två veckor kvar till val - och jag laddar för att åka hem till Göteborg och köra hårt den sista veckan. Att göra valrörelse på distans är inte det lättaste, men debatten i Sverige och alla uppdateringar följs i alla fall med stort intresse av alla oss svenskar här nere i Zürich.

Sommaren har varit fantastisk och totalt utmattande på samma gång. Jag började jobba på SAM - sustainable asset management i april och de senaste fem månaderna har jag jobbat med att göra årets Dow Jones Sustainability Index. Det har varit massvis med jobb, men också så fantastiskt roligt att se hur olika företag arbetar med sustainability och hur det omsätts i investeringar.

För det är det här som är grejen - det är marknadskrafter som behövs för att få företag att ändra beteende, inte förbud. Under de senaste månaderna har jag sett otaliga exempel på det, och på vilka förbättringar som faktiskt görs - framförallt i Asien - för att gå över till mer hållbara sätt att bedriva företag.

Hursomhelst, nu är det valfokus som gäller. Och bättre sent än aldrig som jag brukar säga. På fredag åker jag till Sverige, och då är det stenhårt kampanjande som gäller. Jag hoppas att vi ses då.

1 comment:

Rickard Nordin said...

Du kan ge dig på att det blir åka av från fredag och framåt! Välkommen hem och nu ska vi ända in i kaklet! Det börjar med nattöppen valstuga :-)