11 August, 2008

Don't drink and drive?

Ibland stöter man på de där små kulturskillnaderna mellan Sverige och Schweiz, som (förutom språket och de välstädade parkerna) gör att man inser att man befinner sig utomlands. När jag kom ner till Schweiz i juni såg jag att de hade byggt ett nytt hus, en mörkgrå romb mitt på en parkeringsplats som inte alls passade in.

Nu, två månader senare, har jag förstått vad som försigår i den där romben. Inte bara är det den flashigaste biltvätt jag någonsin sett (med stora fönster så man kan titta när bilarna tvättas, som på bio ungefär..) det är dessutom en lounge&bar - och en ganska lyxig sådan att döma av bilderna. Kan man på ett tydligare sätt uppmuntra bilister att sätta sig bakom ratten efter ett par glas? Jag måste ju givetvis testa detta fenomen - återkommer med ytterligare kommentarer.

Naturligtvis tar jag bussen dit.

No comments: